Każda osoba, która dołącza do klubu Toastmasters, otrzymuje pomoc zaawansowanego członka klubu (mentora). Mentor wspiera swojego podopiecznego, dostrzega jego potencjał, wskazuje w jakim kierunku powinien się rozwijać i pomaga mu osiągnąć sukces.

Większość nowych członków nie jest zaznajomiona z klubem. Wielu z nich czuje niepewności przed pierwszym wystąpieniem i oczekuje od członków klubu wsparcia i instrukcji dotyczących pełnionych funkcji.

Czego możesz wymagać od Mentora?

NA POCZĄTKU:
    • Objaśnienia przebiegu spotkania – dowiesz się jak wyglądają poszczególne części spotkania, na jakiej podstawie mówcy przygotowują wystąpienia, kto wybiera oceniających, Toastmastera, osoby funkcyjne, na czym polegają gorące pytania, wystąpienia i ich oceny.
    • Informacji o zwyczajach – Klub to nie tylko spotkania w sali, to także szkolenia zarządu, maratony wystąpień, konkursy mów humorystycznych i gorących pytań, urodziny klubu lub imprezy klubu.
    • Informacji o obowiązkach – Członkostwo zobowiązuje nie tylko do wygłaszania mów i otrzymywania informacji zwrotnej. To także zobowiązanie do pomocy innym członkom klubu i naprzemienne obejmowanie różnych ról. To także wspólne porządkowanie sali po spotkaniu.
    • Informacji jak objąć rolę – w Easy-Speaku i jak zgłosić się do mowy. Mentor powinien zachęcić podopiecznego do wyznaczenia daty pierwszej mowy, choćby była za 2 miesiące. Konkretny termin dopinguje do wysiłku.
  •  
    • Pomocy przy pierwszej mowie – Dla większości Toastmasterów pierwsza mowa była najtrudniejsza. Ludzie początkowo nie czują się komfortowo przemawiając do wielu słuchaczy, tym razem dodatkowo mówią do grupy obcych ludzi. Wskazówki mentora pomogą przezwyciężyć strach. Mentor pomoże Ci w znalezieniu pomysłu na wystąpienie i zasugeruj wskazówki organizacyjne. Jeżeli będzie taka potrzeba, wysłucha mowy przed wystąpieniem na sali.
NASTĘPNIE:
    • Informacji o dostępnych zasobach wiedzy – podręczniki, newsletter i oficjalna strona Toastmasters, strona klubu, Grupa zamknięta na facebooku, materiały opisujące sposób pełnienia funkcji i formularze dla osób funkcyjnych dostępne na spotkaniach. Mentor opowie o roli zarządu klubu i z jakimi sprawami członek klubu może się do nich zwracać.
    • Informacji co jest konieczne do realizacji ścieżek z programu edukacyjnego Pathways.
    • Pomocy w przygotowaniach do kolejnych mów i innych funkcji.
  •  
    • Omówienia Twoich wystąpień.
Dowiedz się więcej. Napisz do nas lub przyjdź na nasze spotkanie.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Zgoda
Privacy Policy